میم ح پ :)

میم ح پ :)

و نصرتی لکم معده...

سامی یوسف کیست؟ دلایل

ادامه مطلب

فونت ایمان

ادامه مطلب

خدافظ!

وقتی به هم می‌رسیم میگیم «سلام» و وقتی می‌خوایم از هم جداشیم میگیم «خدافظ!» بله «خدافظ!»

این عادت بدیه که همه پیدا کردیم که موقع جدا شدن از هم میگیم «خدافظ» در حالی که درستش «خداحافظ» هست

متاسفانه بعضی به جای همون خدافظ هم میگن بای! بای یعنی چه؟ چه معنی داره یه ایرانی بگه بای؟ خود خارجی ها هم میگن گودبای نه بای

سعی کنیم به جای بای بگیم خداحافظ تا فارسی رو پاس بداریم

پ.ن:فارسی رو پاس بداریم نه پارسی رو ;)

پ.ن2:فارسی رو شوت نکنید! پاس بدارید! :)

محمدحسین پارسائیان

سه شنبه, ۱۹ اسفند ۱۳۹۹، ۱۴:۵۸

۲ پسندیدن

تاکنون ۳ نظر ثبت شده است

محمد مهدی شکوری

۲۴ اسفند ۹۹، ۰۶:۵۲

سلام

این رو هم بنویسین:

فارسی رو شوت نکنید! پاس بدارید! :)

 

خخخخ

پاسخ:

سلام
اضافه شد :)

نام گمنام

۲۱ ارديبهشت ۰۰، ۰۸:۰۹

من همیشه در سخن هام، از کلمات فارسی استفاده می کنم؛

خیلی ها مسخره ام میکنن

خیلی بهم میخندن

خو خیلی چیزای دیگه...

اما چون میدونم زبان فارسی، رفته رفته داره به زبانی بین انگلیسی و عربی تبدیل میشه، همیشه سعی کردم فارسی رو پاسدارم!

پاسخ:

منم سعی کردم فارسی رو پاس بدارم تا زبانم از دست زبان انگلیسی و فرانسوی خلاص بشه
البته حرف زدن به زبان فارسی خیلی آسونه
حتما لازم نیست معادل یه واژه رو به کار ببری
می‌تونی از یه جمله‌ای استفاده کنی که اون واژه رو نداره
همین!

جوادت

۱۵ ارديبهشت ۰۱، ۲۰:۴۲

حرف زدن به فارسی آسونه اما بعضی حاها خیلی مسخره میشه
فرض کن یکی بیاد بگه امروز درازآویز زینتیمو زدم و رفتم با رایانکم کار کردم :|
بعد رفتم تو سیستم عامل ( اینو قبول دارم از او اس راحت تره گفتنش) پنجره ها :| و رفتم با برنامه اتصال به موبایل رایانکم را به رایانه ام متصل کردم ::|:|:|:| 
پ.ن:الان یسرزی میان میگن این کلماتی که به کار بردی رو بعضیا اومدن ساختن
موافقم بعضیاش ساختگیه اما این دوتا کاملا واقعیه

پاسخ:

عزیز شما برو کتاب فارسیتو بخون توش نوشته
رایانک مالشی و درازآویز زینتی هرچند فارسیه ولی مصوب فرهنگستان نیست
ویندوز اسم سیستم عامله
ترجمه نمیشه :|
من حرفم اینه
باید ترجیحا فارسی صحبت کرد
نه اینکه حتما فارسی فارسی صحبت کنیم و بگیم
دراز آویز زینتی :|
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">