میم ح پ :)

میم ح پ :)

و نصرتی لکم معده...

سامی یوسف کیست؟ دلایل

ادامه مطلب

فونت ایمان

ادامه مطلب

چه کنم؟

سلام به همه
شاید مطلب «شرح حال برنامه نویسی» رو خونده باشین
راستش می خواستم بگم فعلا هدفم عوض شده
من برنامه ای رو می نویسم که بتونم اجراش کنم
مثل html, css,js و یا vbscript یا batch script رو که رو سیستمم دارم
پس اینا رو به جز vbscript کم و بیش نیمه کامل یاد گرفتم!
ولی بقیه رو باید بریزم
البته آنلاین هم میشه اما بالاخره به فایل ها و خیلی چیزهای دیگه دسترسی ندارم
فعلا که کامپیلر C, C++ , Assembly رو ریختم
ولی بقیه کامپیلرها حجمش بالاس
منم اینترنت مفت که ندارم!
حالا به نظر شما دنبال کنندگان برنامه نویس عزیز
بهتره که C, C++, Assembly رو یاد بگیرم یا برم چیز دیگه نصب کنم؟


چندتا نکته باید اضافه کنم:

1-من بالا نوشتم که html, css, js و... رو یاد گرفتم

2-اسمبلی رو محض احتیاط ریختم که اگه رفتم تو فاز سیستم عامل داشته باشم

3-هر دو تا زبون C, C++ خوبن اما نمی دونم کدوم بهتره

4-حوزه رو هم توی نظرات گفتم واقعا فرقی نداره ولی حتما وب رو خواهم داشت

5-به نظر خودم C++ بهتره چون یه برنامه رو با هر دو زبون نوشتم C جواب نداد ولی C++ جواب داد

6-اینم بگم که من یه پروژه ماشین حساب ساده رو به تعداد زیادی زبون نوشتم که این باعث درک بیشتر از برنامه نویسی برام شد

7-حالا به نظر شما چی کار کنم؟

محمدحسین پارسائیان

سه شنبه, ۱۹ مرداد ۱۴۰۰، ۱۸:۳۷

۲ پسندیدن

تاکنون ۱۸ نظر ثبت شده است

منتظر غریب

۱۹ مرداد ۰۰، ۱۹:۰۳

سلام.

به نظر بنده همین رو ادامه بدین.

موفق باشین

 

پاسخ:

ممنون از نظرتون

محمد صادق عبداللهی

۱۹ مرداد ۰۰، ۱۹:۱۶

به نظر من که اسمبلی رو سمتش نرو چون از کامپیوتر متنفر می شی من یه روز رفتم یاد بگیرم دیگه هر کی میگه اسمبلی چپ چپ نگاش می کنم

خیلی سخت و مسخرس😑

اما سی پلاس پلاس رو دوست دارم باهاش آشنام ولی وقت نکردم یاد بگیرمش

اما اما اما
به نظرم بهترین زبان ها جاوااسکریپت و پی اچ پیه و html و css که زبون نیستن😁
برای سرور php من یوومپ(uwamp) رو استفاده می کنم چون حجمش کمه البته دیگه استفاده نمی کنم چون لینوکس دارم :)
و بگم جاوااسکریپت خیلی باحاله و قابلیت هایی مثل وب اپلیکیشن و پوش نوتیفیکیشن و وب آر تی سی(ارتباط همتا به همتا برای کار هایی مثل تماس تصویری) داره

و در آخر بگم من برای ide (نرم افزار برنامه نویسی) از ویژوال استودیو کد استفاده می کنم چون بیشتر زبون ها رو پشتیبانی می کنه

هر سوالی بود من در خدمتم

 

پاسخ:

آره خیلی رو مخه
وب رو که گفتم به جز php بلدم
ide دیگه ای سراغ نداری؟
باشه ممنون

Hossein Ahmadi

۱۹ مرداد ۰۰، ۱۹:۲۷

سلام 

اسمبلی زبان خیلی سطح پایینیه بنابراین قبل از یادگیری C و سی پلاس پلاس اینا سراغش رفتن زیاد جالب نیست . نهایتا میتونه باعث بشه کلا زده بشی ازش . چون نیازه قبلش با یه سری زبانای سطح پایین کار کرده باشی تا مفاهیم پایه شو بلد باشی. 

بهتره یک زبان رو تا تهشو بری و خیلی خوب یاد بگیری . اینطوری مفاهیم عمیق برنامه نویسی (نه صرفا مفاهیم یک زبان خاص بلکه مفاهیم کل برنامه نویسی) رو خیلی خیلی خوب درک میکنی . اینطوری راحت میتونی هر زبان دیگه ای بنابر نیازت بری و یادبگیری . چون این مفاهیم و مبانی برنامه نویسی هستن که تو تمام  زبان ها تقریبا ثابتن . یه سری زبانا هم که خیلی بهم شبیه ان تقریبا یکیشونو یادبگیری بیش از نصف بقیشونم یاد گرفتی مثلا زبانای خانواده C مثل C  , سی پلاس پلاس

پاسخ:

سلام
من با مفاهیم برنامه نویسی آشنام
میدونم منم تجربه دارم اسمبلی خیلی چندشه ولی یه وقتی به درد می خوره
این جور چیزا رو جاهای دیگه هم خوندم ولی نمی دونم کدوم زبان رو یاد بگیرم

گمنام گمنام

۱۹ مرداد ۰۰، ۱۹:۳۷

سلام 

هدفتون دقیقا چیه ؟ 

پیشنهاد میکنم متن زیر رو بخونید : 

شما در قدم اول باید هدفتون مشخص باشه . که میخواهید سمت چه حوزه ای بروید . مثلا :
۱) طراحی وب
۲) بازی سازی
۳) اندروید
۴) طراحی نرم افزار
ووو...

دوم اینکه باید در نظر داشته باشید که نیاز به کامپیوتر یا لب تاب مناسب نیز دارید .

سوم اینکه باید وقت داشته باشید تا بتونید برای این کار زمان بگذارید و تلاش کنید .

بعد از سه مورد بالا در قدم چهارم باید به انتخاب زبان برنامه نویسی فکر و تحقیق کنید و در نهایت انتخاب کنید .

قدم پنجم شروع یادگیری است که میتونید از سایت های مختلف استفاده کنید . یا آموزش های حضوری

اون طور که احساس میکنم شما بی هدف وارد این حوزه شدید و بهتر میدونم براتون که هدفمند جلو بروید

 

امیدوارم در این مسیر موفق شوید و با این علم به انقلاب و اسلام خدمت کنید   

پاسخ:

می خوام یه زبان چند منظوره رو یاد بگیرم که توی همه ی حوزه ها بتونم کار کنم
دارم
می کنم
خب کدوم زبان به نظر شما؟
من معمولا با آموزش های متنی توی سایت ها یاد میگیرم
برای فیلم اینترنت مفت که ندارم
اگه اپراتور اینترنت هدیه داد ان‌شاءالله بهره مند میشم
این همه هدف کدوم بهتره؟

ان‌شاءالله

آقای سر به‍ راه

۱۹ مرداد ۰۰، ۲۰:۵۸

هدف وسیله تعیین می کنه!

پاسخ:

صحیح ولی هدفم چی باید باشه؟
کدوم زبان؟
نمیخوام توی دریای برنامه نویسی غرق بشم
بالاخره یه مدل شنا رو باید یاد بگیرم
همش ننشد مهم نیست 
کدوم مدل بهتره مهمه (کدوم زبان؟؟؟)

گمنام گمنام

۲۰ مرداد ۰۰، ۱۰:۱۹

قرار نیست هزار تا زبان برنامه نویسی و فریمورک یاد بگیرید ـ بدرتون نخوره ...! 

بلکه باید در یک حوزه مشخص پیش بروید و در اون حوزه زبان ها و فریمورک های مختلف را یاد بگیرید ...! 

پاسخ:

خب الان زبان ها چند منظوره شدن
دیگه یه حوزه خاصی رو پشتیبانی نمی کنن
حالا به نظرتون کدوم حوزه بهتره؟
کدوم زبان بهتره؟

گمنام گمنام

۲۰ مرداد ۰۰، ۱۱:۰۴

سلام مجدد

فعلا جاوااسکریپت در همع حوزه ها هست . اما بدین معنی نیست که شما فقط با جاوااسکریت کارتون حله . هزار تا فریمورک رو باید یاد بگیرید و کار کنید . 

خب کدوم زبان به نظر شما؟

نظر من که وب هست . اما مهم علاقه و توانایی خودتونه . 

مثلا خیلی براتون حجم مهمه و کار های سمت وب تقریبا اندازه زیاده نداره ...!

 

پیشنهاد میکنم تجربه من رو بخونید شاید در انتخاب زبان برنامه نویسی بدردتون بخوره : 

http://gomname.blog.ir/post/%D8%B4%D8%B1%D8%AD-%D8%AD%D8%A7%D9%84-%D8%AA%D8%AC%D8%B1%D8%A8%D9%87-%D9%85%D9%86-%D8%AF%D8%B1-%D8%A8%D8%B1%D9%86%D8%A7%D9%85%D9%87-%D9%86%D9%88%DB%8C%D8%B3%DB%8C-%D9%88-%DA%AF%D8%B1%D8%A7%D9%81%DB%8C%DA%A9

پاسخ:

سلام
بله این رو میدونم
والا منم با وب شروع کردم ولی الان میخوام چیزهای دیگه رو امتحان کنم و موندم کدوم حوزه رو
متوجه نشدم

همین الان پیش پاتون داشتم می خوندم :)

گمنام گمنام

۲۰ مرداد ۰۰، ۱۱:۰۵

اما خلاصه هم نظرات من : "قبلا از انتخاب زبان هدف و حوزه ای که میخواید رو انتخاب کنید و بی هدف جلو نرید . "

پاسخ:

واقعا ممنون از کمکتون :)
فکر کنم فعلا با C++ جلو برم
حالا تا بعدش...

گمنام گمنام

۲۰ مرداد ۰۰، ۱۱:۱۲

دیگه ببخشید خیلی نظر میدم ...

پیشنهادم اینه که سراغ ساخت نرم افزار ویندوز و لینوکس ووو... اگر می روید در حوض نرم افزار ساختن آب بلزی نکنید بلکه در حوزه نرم افزار فهالیت کنید . 

به امید موفقیت شما 

پاسخ:

نه اصلا من خوشحال میشم شما نظر بدین 
فکر می کردم خسته شده باشین نظر بدین
خیلی ممنون چشم حتما
ان‌شاءالله

محمد صادق عبداللهی

۲۰ مرداد ۰۰، ۱۱:۴۵

وای گمنام اینا رو چجوری می نویسی چقدر حوصله داره😐

من دو خط می نویسم حوصله ندارم ادامش بدم😂

پاسخ:

بابا بی حوصله!

محمد صادق عبداللهی

۲۰ مرداد ۰۰، ۱۱:۵۵

اتفاقا منم هم سن شما بودم شوق طراحی سیستم عامل داشتم اما هیچ کس نذاشت ادامه بدم

شاید باورتون نشه ولی اچ تی ام ال سی اس اس رو کلاس چهارم یاد گرفتم که خودش یه داستان جالبی داره

یه نکته دیگه هم اینکه سی و سی پلاس پلاس یکی اند فقط به سی پلاس پلاس یک سری توابع اضافه شده که کار باهاش رو راحت تر کرده

و در آخر بگم که ...

زبان سی پلاس پلاس رو کار کنید

زبان سی پلاس پلاس رو یاد بگیرید بیش از 70 درصد زبان های دیگه رو یاد گرفتید!!!

چون خیلی از زبون ها هستند مثل پی اچ پی که شبیه سی هستند

و همچنین بدونید پایتون فرشته نیست :) منظورم اینه که چیز خوبیه منم پیشنهاد می کنم یاد بگیرید ولی خیلی اعصاب خورد کنه

اما آدم دستش بیاد خیلی عالی میشه

در نهایت نظرم اینه که اگه می خواید نرم افزار بسازید سی پلاس پلاس و پایتون رو یاد بگیرید ، و اگر می خواید ساخت سایت رو دنبال کنید اول php رو یاد بگیرید و بعدش لاراول

خودمم کلی نوشتم😑(رطب خورده منع رطب کی کند؟🤔)

پاسخ:

ای وای آخه :(
والا منم دست کمی از شما ندارم فقط دیرتر شروع کردم
چرا فرق داره ولی خیلی نه مثل فرق جاوا و پایتون نیست
چرا؟
اینا رو درباره سی می گفتنا؟!
این که بله من با بیشتر سینتکس ها آشنام
هیچ زبانی فرشته نیست :) چرا بچه مظلوم؟ سینتکس به این سادگی؟!
این که برای همه ی زبونا صدق میکنه
چرا سی نه؟ چرا فلان زبان نه؟ خب حتما باید یه دلیلی داشته باشه
البته منم مثل شما فکر می کنم
صحیح!

آقای سر به‍ راه

۲۰ مرداد ۰۰، ۱۲:۲۱

زبان که هدف نیست, ابزار هست

میخوایی چیکار کنی ؟ مثلا اندروید هدفته پس ابزار زبان جاوا هست

پاسخ:

خب راستش هدفم معلوم نیست

آقای سر به‍ راه

۲۰ مرداد ۰۰، ۱۸:۴۷

یه نفر ادم با تجربه و سابقه کاری پیدا کن و ازش کمک بگیر

پاسخ:

کو آدم با تجربه؟

محمد صادق عبداللهی

۲۳ مرداد ۰۰، ۰۰:۳۶

حاجی جان سی پلاس پلاس و سی زیاد فرقی نمی کنن

سی پلاس پلاس ، سی پیشرفتس

پاسخ:

چرا یکم فرق دارن
مثلا C++ از string پشتیبانی میکنه

محمد مهدی رستمی

۶ شهریور ۰۰، ۱۰:۳۵

دوست عزیز اول هدفتو مشخص کن بعد برو متناسب باهاش زبان رو یاد بگیر. با از این شاخه به اون شاخه پریدن به جایی نمی‌رسی.

پاسخ:

میدونم ولی نمیدونم چه هدفی رو انتخاب کنم

Python 32

۹ شهریور ۰۰، ۲۳:۰۹

پایتون خیلی بهتره از نظر من چون کاراییش بیشتره

پاسخ:

بله پایتون زبان خیلی خوبیه
بازم ممنون از نظرتون :)

محمد مهدی رستمی

۱۲ شهریور ۰۰، ۱۵:۵۷

به نظرم خیلی وسواسی نشو. راه درست رو انتخاب کن و ادامه بده و ناامید نشو.

می‌تونی کتاب دوبار فکر کن، یک بار کد بزن رو بخونی. شاید کمکت کنه.

پاسخ:

فکر نکنم وسواسی باشم
باشه حتما
ممنون از معرفی‌ات

سرباز گمنام

۲۰ شهریور ۰۰، ۱۷:۴۰

سلام علیکم شما از هر راهی خوشتان می آید بروید 

نقشه راه خودش به مرور زمان پدیدار میشود 

من از سی شارم به دلیل چند سکویی نبودن بدم میامدولی از اینده خبر نداشتم . ولی الان با پیشرفت سی شارپ و اینکه کم کم داره برای لینوکسم قابل استفاده میشه اکنون در حال یادگیری ام و فقط مبحث شی گرایی مانده

شما شروع کنید .... به مرور خودتان میفهمید چه چیز هایی یاد بگیرید 

فقط شروع کنید و تحقیق کنید.

پاسخ:

سلام علیکم
ببینید زبان‌های برنامه نویسی خیلی باهم فرق ندارن اصل کار رو یاد بگیری کامل بلدی
مثل شئ گرایی یا حلقه ها یا ...
عه برای لینوکس هم هست؟
من کم کم دارم همه چی رو امتحان می‌کنم
همه ی زبان ها رو
به قول شما :«نقشه راه خودش به مرور زبان پدیدار میشود»
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">