میم ح پ :)

میم ح پ :)

و نصرتی لکم معده...

سامی یوسف کیست؟ دلایل

ادامه مطلب

فونت ایمان

ادامه مطلب

چیزهایی که میشناسم

مونورهای جستجوی ایرانی:

  1. ذره بین
  2. گردو
  3. پارسی جو
  4. سلام
  5. جس جو
  6. یوز
  7. ریسمون

نکته: از سلام به بعد کار نمیکنن.

سیستم عامل یا توزیع‌های ایرانی:

  1. آریوس
  2. پارسیکس
  3. پارسیدوا
  4. جبیر
  5. گیکس
  6. آراکس
  7. شبدیکس
  8. شریف
  9. پای ابر
  10. کارآمد
  11. قاصدک
  12. سانا
  13. کاپریکس

مرورگرهای ایرانی

  1. ساینا
  2. ناپ
  3. گردو
  4. ذره بین
  5. پارسی جو

من خودم متاسفانه «ویندوز» متاسفانه «کروم»و خوشبختانه «گردو» رو استفاده می‌کنم

اگه چیزی جامونده بگید.

اگه تجربه‌ای هم دارید بگید.

ممنون. _\/_

محمدحسین پارسائیان

شنبه, ۲۰ شهریور ۱۴۰۰، ۱۶:۵۰

۶ پسندیدن

تاکنون ۲۳ نظر ثبت شده است

محمد صادق عبداللهی

۱۸ شهریور ۰۰، ۱۳:۱۰

من خیلی های دیگه رو هم می شناسم اما مهم نیست چون دیگه آپدیت نمی شن :|
اونایی که من دوستشون دارم : ذره بین گردو و سیستم عامل ایرانی سانا هست

بقیه مسخره هستند یا آپدیت نمی شن دیگه :|

 

پاسخ:

حالا بگو
سانا رو نشنیدم
تو بگی عیب نمی‌کنه

آقای سر به‍ راه

۱۸ شهریور ۰۰، ۱۷:۲۷

سیستم عامل هارو نشنیده بودم

پاسخ:

منم با تلاش و کوشش چند روزه پیدا کردم

.ک. .ن.

۱۸ شهریور ۰۰، ۱۸:۳۳

عالی بود خسته نباشی :)

پاسخ:

خواهش :)

محمد هادی بیات

۱۹ شهریور ۰۰، ۰۸:۵۰

تجربۀ پاک شدن همۀ اطلاعاتم رو با قاصدک دارم، متاسفانه.

 

با این وجود، به نظر شما این سیستم عامل ها، کارایی ویندوز 10 رو دارن؟ می تونن جایگزین بشن؟

پاسخ:

وای :(

ببینید یه سری که توزیع لینوکس‌اند
یه سری هم مبتنی بر لینوکس‌اند (به جز جبیر که بر مبنای FreeBSD هست)
اگه ازشون همایت بشه و توسعه دهندگان که ماشاالله کم نیستند کمک کنند و دستی برسونن میتونن در حدش برسن
میگم به شرطی که حمایت بشه نه اینکه یه سری بگن لازم نداریم و حیف و میل کردن بودجه هست و اینا
البته خداییش بودجه سر این قضیه رفته ولی میتونن کمتر اختصاص بدن یا بعد از نتیجه دادن بهشون دستمزد بدن

محمد صادق عبداللهی

۱۹ شهریور ۰۰، ۱۴:۵۴

@hadibayat

قاصدک خیلی آشغاله

من واقعا همه اینها رو تست کردم اینا همشون آشغالن 😯

اگه وقتی داریم شروع می کنیم بهمون سیستم عامل لینوکسی یاد بدن دیگه ویندوز نیاز نمیشه

من پارسال لینوکس نصب کردم حالا استفاده از ویندوز برام مسخره و اذیت کننده شده و واقعا لینوکس فرای شیرین تر و راحت تره

@mhp2011

واقعا اینها همشون ضعیفن اگه مشتری واقعیشون باشی می فهمی

اگه با جون و دل کار می کردن خیلی خروجی فهتری داشتن

من خودم گردو و سانا رو استفاده می کنم😀وراضی ام

پ.ن ایشالا موتور جستوجو و سیستم عامل خودمون 😉

پاسخ:

عه!
واقعا؟
لزوما اینطوری نیست مثلا نمیشه رو لینوکس ویژوال بیسیک نوشت
منم اینوری فکر می‌کنم
من تاحالا هیچ کدوم رو نداشتم
این که بله ازشون همایت نشده
عه! سانا توزیع لینوکسه یا سیستم عامل جدا؟
ان‌شا‌ءالله :)

محمد مهدی شکوری

۱۹ شهریور ۰۰، ۱۸:۳۲

سلام

چند سال پیش یک سیستم عامل ایرانی برای تلفن همراه ساخته شد.شرکت «جی ال ایکس» (تولید کننده تلفن همراه و تبلت و ساعت و ...) گوشی هوشمند پارس 1 را در دو نسخه تولید کرد:

1- با اندروید

2- با اندروید ایرانی

 

این رو هم بگم که آقای مؤمن نسب دبیر کل جبهه (جبهه انقلاب اسلامی در فضای مجازی) گفن که از یک گوشی ایرانی با یک سیستم عامل ایرانی که کار بچه های جبهه است استفاده می کنند.

پاسخ:

سلام
این شرکت رو می‌شناسم
نمی‌دونستم

چه خوب! آفرین به ایشون!

گمنام گمنام

۱۹ شهریور ۰۰، ۱۹:۲۰

سلام 

جناب "عبداللهی" پای ابر رو هم امتحان کنید نسخه جدیدش رو !!!

خیلی عالیه و همه چی داره !!!

تازه داره کار میکنه که مستقل بشه و دیگه از لینوکس ...

پاسخ:

سلام
آهای جناب عبداللهی!

محمد صادق عبداللهی

۲۰ شهریور ۰۰، ۱۳:۰۴

@mhp2011

واقعا ویژوال بیسیک می نویسی😐

اصلا می دونستی همین ویژوال بیسیک یکی از خطرناک ترین زبونای مایکروسافته

اگه با سی پلاس پلاس و زبونای دیگه بنویسی می فهمی چقدر آشغال و ضعیفه :( ترکش کن

سی شارپ هم ... زبون خوبیه ولی عملکرد خوبی داخل لینوکس و مک او اس نداره :(

ولی سی پلاس پلاس و پایتون و جاوا کراس پلتفرم اند به اصطلاح یعنی روی همه سیستم عامل ها باز میشن :)
#حمایت

پاسخ:

نچ :)
چرا؟
من یه خورده سی‌شارپ رفتم تو کارش ولی کلا رو مخه
با این که می‌خوام ولی نمی‌تونم با سینتکس سنگین کنار بیام (درود بر پایتون!)
بابا کراس نویس!
#درایت

راستی لینوکس چی داری؟

محمد صادق عبداللهی

۲۰ شهریور ۰۰، ۱۴:۰۰

الاوبونتو
خوبه ولی ازیت می کنه شاید سانا نصب کردم یا آرچ یا فدورا

البته فعلا دوست دارم برم نسخه بعدیش رو نصب کنم خیلی تغییر کرده

 

پاسخ:

?Ubuntu
تجربه سانا داری؟
خیلی خب

سرباز گمنام

۲۰ شهریور ۰۰، ۱۶:۰۸

سلام علیکم 

البته مرور گر ملی هم داریم 

سیستم عامل های خوبی معرفی کردید 

مخصوصا پای ابر 

بنده با اقای مانی جمالی توسعه دهنده پای ابر در ارتباطم 

واقعا داره خوب پیشرفت میکنه

طوری که با یک برنامه داخل لینوکس یا اندروید پای ابر را شبیه سازی کنیم 

به نظر بنده لینوکس را ترک کن . اگر بیای با دنیای لینوکس اشنا بشی میگی این چه ویروسی است که همه را گرفته 😄

من فعلا کالی دارم 

البته کالی مشکلاتی دارد برای شروع توصیه نمیشود 

پاسخ:

سلام علیکم
ساینا رو میگین؟ باید اضافه کنم
خواهش
امتحانش کردین تا حالا؟
خب
من میگم بهشون بگید اگه می‌تونن کاری کنن که برنامه‌های ویندوز و اندروید روش اجرا بشه
من الان لینوکس ندارم. چرا؟
خب کالی لینوکسه دیگه
میگن اوبونتو خوبه

محمد صادق عبداللهی

۲۰ شهریور ۰۰، ۱۶:۴۲

اوبونتو اونطوری که میگن خوبه خوب نیست

ولی سانا خیلی کیفیثتش بهتره من خودم سانا رو نصب کرده بودم اما چون محیطش راست چین بود و من قبلش اوبوبنتو کار می کردم مخم نمی کشید (و اون موقع هم در مرحله آزمایشی بود) حوصله ریسک نداشتم دوباره اوبونتو نصب کردم و هنوزم استفاده می کنم 😁

 

پاسخ:

عه چرا؟
واقعا؟
بگو بکشه (خداییش باید مخت بکشه چون راست چین بود برگشتی اوبونتو؟ ای خدا!!!)
یه خورده ریسک کن لطفا
خیلی خب

توی iso سانا یا اوبونتو رو داری؟

سرباز گمنام

۲۰ شهریور ۰۰، ۱۷:۴۷

سلام علیکم 

داخل پیاپرسان سروش پلاس 

@pyabr 

ادرس کانال پای ابر در سروش پلاس و انجا لینک گروه توسعه دهندگان است که میتوانید با ایشان صحبت کنید 

البته قبلا این بخث اجرای برنامه های اندروید و ویتدوز پیش امده ...پیام های در گروه هم مطالعه کنید متوجه میشوید 

پاسخ:

سلام علیکم
من سروش پلاس ندارم ولی آدرس سایتش رو دارم  می‌تونم از اونجا باهاشون صحبت کنم
بازم ممنون

سرباز گمنام

۲۰ شهریور ۰۰، ۱۷:۴۹

و اینکه در مورد توسعه سیستم عامل در وبلاگتون دیدم

اقای مانی جمالی پای ابر را فقط با پایتون و پای کیوت توسعه میدهند 

حتما نباید زبان سی باشد

پاسخ:

خب
می‌دونید چجوری؟
هسته که با زبان سی هست

محمد صادق عبداللهی

۲۰ شهریور ۰۰، ۱۸:۲۶

حدودا 1-3 گیگه

پاسخ:

کدومش؟
سانا؟
اوبونتو؟
راستی اوبونتو داری یا لوبونتو؟

محمد مهدی شکوری

۲۱ شهریور ۰۰، ۰۶:۴۵

سلام

مگه «ناپ» منتشر شده؟!

 

در بخش مرورگر ها «ذره بین، گردو، پارسی جو» را هم اضافه کن.این سه تا برای اندروید برنامه ی مرورگر هم دارند(ios رو نمی دونم)

پاسخ:

سلام
نمی‌دونم ولی اسمش رو شنیدم

عهه نمی‌دونستم

محمد صادق عبداللهی

۲۵ شهریور ۰۰، ۱۸:۵۰

اوبونتو دارم وراضی ام دا رو شکر

ولی سانا رو هم تست کردم اما خب فعلا اوبونتو دارم تا یه وقتی پیش بیاد برم سانا نصب کنم

 

پاسخ:

خدا رو شکر
چجوری بود؟

محمد صادق عبداللهی

۲۶ شهریور ۰۰، ۲۱:۴۴

خب رابط کاربریش زیاد متفاوت نبود ولی نسبت به امکاناتش من خیلی خوشم اومد

اگه اوبونتوم خراب شد قطعا نصبش می کنم

پاسخ:

اینکه دکمه ویندوز رو بزنی یه چیزی شبیه رابط کاربری مترو میاد درسته؟
ماشاالله!
ولی به نظرم برعکس باش اگه سانا نشد برگرد اوبونتو

محمد صادق عبداللهی

۳۰ شهریور ۰۰، ۱۳:۰۴

واقعیتش من پای ابر رو نصب کردم خیلی بی کیفیت بود
به خصوص بیشتر از همه از رابط کاربریش بدم اومد با qt نوشته شده بود و کلا نرم افزار های شرکت KDE روش نصب بود :/

پاسخ:

چیش بد بود؟
چی هست اینا؟

محمد صادق عبداللهی

۳۰ شهریور ۰۰، ۱۷:۱۹

اولا با رزولوشن صفحم تنظیم نمی شد :/

qt رو چجوری توضیح بدم خودت برو یه سرچ کن :| برای ساخت رابط کاربری هست اگه بخوام ساده توضیح بدم

ایرادی که داشت پای ابر این بود که نرم افزار های کاربر پسند روش نصب نشده بود مثلا جای gnome-terminal نرم افزار konsole نصب شده بود

من کلا با نرم افزارای شرکت KDE حال نمی کنم چون کاربر پسند نیست البته که اونا هم کاربر خودشون رو دارن اما من کلا نرم افزار های شرکت gnome رو بیشتر دوست دارم :) که سازنده GTK هم هستند

پاسخ:

اووووووو
باشه
به نظر من باید ه ترمینال فارسی درست کنن
والا من اینا رو خیلی نمی‌شناسم نمی‌تونم نظر بدم

سرباز گمنام

۱ مهر ۰۰، ۲۱:۳۳


  •  
  • پاسخ:
  • سلام علیکم
  • ساینا رو میگین؟ باید اضافه کنم
  • خواهش
  • امتحانش کردین تا حالا؟
  • خب
  • من میگم بهشون بگید اگه می‌تونن کاری کنن که برنامه‌های ویندوز و اندروید روش اجرا بشه
  • من الان لینوکس ندارم. چرا؟
  • خب کالی لینوکسه دیگه
  • میگن اوبونتو خوبه

 

سلام بله ساینا بود و یک مرورگر ملی که فرسوده شده 

پای ابر راهم بله امتحان کردم

از نظر من لینوکس خیلی از ویندوز بهتره فقط باید باهاش کامل اشنا بشید و درمورد اون سوالی که پرسیدید تا مدتی پیش انگار پای ابر توزیع لینوکسی نبوده و مستقل بوده ولی به در خواست کاربران شده توزیع لینوکسی 

برای دانلود هم منم مثل شما هستم ولی از چهارشننبه سوری همراه اول استفده کنید 

توسعه سیستم عامل با پایتون است و کرنل از زبان سی هست که  همه توزیع ها  هسته آن ها از کرنل است 

اقای عبداللهی گفتن سا نا ولی من هر چی سرچ کردم انگار هاستش سایت ساناتاریخ پرداختش گذشته 

در مورد رزولوشن و برنامه ها اقای علداللهی فرمودند اگر داخل سروش پلاس یا گپ باشنتد میبیند که کانال رسمی پای ابر در همین مورد یک موضوع گذاشته 

یا  اگر مشکل  دارند میتوانند  از کامونیتی پای ابر داخل تله گرام. سروش پلاس  و گپ سوالاتشان را از اقای مانی  جمالی بپرسند

 

 

  •  

پاسخ:

سلام
من امتحانش نکردم
عه چرا اونوقت
منظورتون دوشنبه سوری هست؟
اینا رو خوندم
نه عجیبه ولی باید یه چیزی جلوش باشه تا بیاد مثلا
NO:blog.ir
YES:blog.r/panel
والا من ندارم
من تلگرام فیلتری ندارم


‌‌‌ ‌‌‌

۲۴ مهر ۰۰، ۱۸:۱۵

کاپریس‌لینوکس هم  توزیع لینوکس ایرانیه.

پاسخ:

مطمئنید؟
سایتش اصلا فارسی نیست‌ها
اصلا هم اسمی از یه فرد ایرانی برده نشده

‌‌‌ ‌‌‌

۲۴ مهر ۰۰، ۲۲:۰۹

لینک

توسط آقای محمدرضا حقیری ساخته شده که توی ساخت سیستم عامل جبیر و سانا هم بوده.

پاسخ:

اوووووو
ممنون
الان اضافه میکنم

محمدرضا شیرانی

۲ شهریور ۰۱، ۱۱:۲۲

باسلام وتشکر

به عنوان مبتدی علاقمند در تارنمای ویرگول حدود۲۱ جستجوگرومرورگر ایرانی معرفی شده

ازجمله پارسیک و مرورگرملی

مشکل اخذ ونصب اینها هم هست

در این مورد هم راهنمایی بفرمایید

تشکروسپاس وارادت

پاسخ:

سلام
می‌تونید پیوندش رو برام ارسال کنید؟
ممنون از معرفی

من چه کمکی میتونم بکنم؟
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">