میم ح پ :)

میم ح پ :)

و نصرتی لکم معده...

سامی یوسف کیست؟ دلایل

ادامه مطلب

فونت ایمان

ادامه مطلب

یه سوال

سلام

یه سوالی برام پیش اومده:

توی این آهنگ صدای «یه» خانم توی قسمت‌های اوج حضور داره یا صدای موسیقی هست یا توهم دارم؟

محمدحسین پارسائیان

يكشنبه, ۱۹ دی ۱۴۰۰، ۰۹:۰۹

۰ پسندیدن

تاکنون ۱۰ نظر ثبت شده است

.ک. .ن.

۱۹ دی ۰۰، ۱۲:۰۶

نه بابا کجاش صدای خانوم بود؟

پاسخ:

میگم که شاید صدای یه دستگاهی بوده من خیالاتی شدم

سید محمدرضا

۱۹ دی ۰۰، ۱۲:۲۷

سلام.

حدود دقیقه 2:05 من هم یه صدای واضحی شنیدم از اون واضح تر که منو خیلی به شک انداخت 5:10 بود

منتهی یه نکته ای هست.

اینجور صدا ها تو خیلی از آهنگ ها هست (حتی شعر هایی مثل این که آئینی هست) به خاطر همین بعید میدونم یه خانم رو برداشته باشن بگن بیا با صدای زیر بخون برو :|

دو احتمال:

1. یا دستگاهه

2. یا اینکه همخوانیه. که یادمه همخوانی خانم ها که صدای تک مشخص نباشه اشکال نداره، حالا ممکنه بگی صدای یه خانم بوده ولی شاید با دستگاه همخوانی رو تبدیل کردن به صدای واحد.

 

منم یه سوال بپرسم!

حالا چی شد یهو این سوال اومد تو ذهنت :|

پاسخ:

سلام
دقیقا اونجاهایی که اوج داره
از کجا می‌دونی
تازه اگه باشه اصلا هم زیر نیست
منم حدسم همینه
بله همخوانی مشکلی نداره
پیچیده بود ولی منظور رو گرفتم

مدّتیه اینو گوش میدم
تعریف از خود و ریا نباشه هوش آوایی‌ام خوبه
به همین خاطر حساس شدم

سید حسین

۱۹ دی ۰۰، ۱۲:۴۸

😂

پاسخ:

چرا آخه؟

مرآت ..

۱۹ دی ۰۰، ۱۳:۴۵

سلام.

جدید نیست.

در موسیقی از لوازم لاینفک جمع خوانیه.

پاسخ:

سلام
این که بله
این مورد برام خاص بود
یعنی مشکل شرعی نداره؟

آقای سر به‍ راه

۱۹ دی ۰۰، ۱۴:۲۲

من الان با هندزفوی گوش ندادم که دقیق متوجه بشم ولی به نظرم هست

مشکلش چیه؟ اینا گروه های هستن که اواهارو می خونند ولی اسم و کار هنریشون نمیدونم چیه!

پاسخ:

ببینید اگه گروه بود که غمی نداشتم
می‌ترسم یه نفر باشه
آخه معمولا چند نفر خانم هستن که اثبات میشه که با گروه هستن
اما این مورد یک نفر بیشتر نیست که منو به شک انداخته که نکنه با گروه نیست و با خواننده می‌خونه؟

آقای سر به‍ راه

۱۹ دی ۰۰، ۱۶:۲۸

مشکل شرعیش رو میگی؟

من زیاد به احکام موسیقی کاری ندارم

پاسخ:

بله دیگه
اگه چیزی خلاف شرع نباشه که من مشکلی ندارم
نمیشه که عزیز
از صبح تا شب ۱۰۰ تا آهنگ میره توی گوشمونچ
باید بلد باشیم دیگه

سید محمدرضا

۱۹ دی ۰۰، ۱۶:۳۵

نگران نباش ؛)

اینو صدا و سیما هم پخش کرده کلی.

آهنگ های این چنینی هم زیاد داریم.

لوازم صوتی هم پیشرفت کرده.

 

پاسخ:

این قسمتش رو نه
تازه مگه صدا و سیما ملاکه؟
والا اینو قبول دارم

آقای سر به‍ راه

۱۹ دی ۰۰، ۱۶:۳۸

اهنگ های من معمولی هستن, منظورم این بود 

 

پاسخ:

آهان
خب در این مورد خودمم هرچی خوندم نفهمیدم

محمد صادق عبداللهی

۱۹ دی ۰۰، ۲۰:۵۰

صدای زن فقط در حالتی حرام است که صدای اصلی باشد یعنی خواننده

در این حالت اشکالی ندارد

کلا به صورت فقه ای هر جایی مشکل داره که عنا باشه

پاسخ:

خب این که معلومه
خدا رو شکر
جان؟ عنا چیچیه؟
بابا فقهی حرف نزن فهممون پایینه :|

نام گمنام

۲۷ دی ۰۰، ۲۱:۰۷

پاسخ به دوستان عزیز(اگر از حرفشون درست برداشت کرده باشم) : آقای سر به‍ راه و سید محمدرضا

از امام علی علیه السلام در نهج البلاغه داریم: «أَشَدُّ الذُّنُوبِ مَا اسْتَخَفَّ بِهَا صَاحِبُه» یعنی سخت ترین گناهان ، گناهی بود که گناهکار آن را سبک بشمارد. اینکه میفرمایید من خیلی با احکامش کاری ندارم گویی سبک شماردن گناه است. برادر عزیز، این جوری نشه که گوش شما هر چیزی رو بشنوه...!(قصد تهمت ندارم)

دوم هم مربوط به بحث صدا و سیما. صدا و سیمایی که هر روز داره صحنه‌های غیر شرعی رقص را  پخش میکنه، موسیقی‌هایی را که لزوما شرعی نیستند را نیز پخش میکند، آیا میتوان به آن استناد کرد؟ حتی اگر چنین نبود باز هم از لحاظ شرعی شما حق نداری به آن استناد کنی.

پی‌نوشت: خطاب به دوست عزیز محمدحسین...! اینکه به فکر مسائل شرعی انقدر به صورت جزئی هستی، بسیار کار پسندیده‌ای است. امیدوارم این صفت درون حقیر نیز شکل بگیرد.

موفق باشید.

پاسخ:

به سلام آقا گمنام کافی! :)
ووووووووووو
منم گفتم صدا و سیما ملاک نیست
ممنون
همچنین
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">